| Hosting | sms brána | Práce | Brigády | Pneumatiky |

Jak? Často kladená otázka „Jak si s něčím poradit? Jak něco udělat? Jak se rozhodnout? Co vlastně koupit?
Za co zaplatit?“ Když dané věci nerozumím nebo se mi různí prodejci a odborníci snaží něco namluvit, doporučit svůj výrobek a pohanět konkurenční. Jak? Pokusíme se odpovědět.

Jak vybrat pneumatiky?


Test pneumatik

TEST PNEUMATIK, který ekzaktně vyhodnotí vybrané zimní a letní pneumatiky, můžete sledovat na stránkách zahraničních časopisů. Nejznámější je ÖAMTC auto-moto klub.
Hledejte tedy testy nejrozšířenějších rozměrů pneumatik na stránkách především německých časopisů, jejich www stránkách.
S jistou časovou prodlevou se tabulky výsledků objevují i v českých motoristických časopisech.

Tyto testy ovšem nejsou dělány každý rok (kdyby se někomu video zdálo zastaralé.) Ani výrobci pneumatik nevyrábějí každý rok nový model pneumatiky od každého rozměru. Testy pneumatik prokázaly že nejnovější vzorky nemusí být vždy lepší než starší provedení. Také se prokázalo že velmi záleží na složení směsi u pneumatiky. Stejný vzorek a jiné složení materiálů pneumatiky, znamená i jiné jízdní vlastnosti.

Někdo možná namítne že video s testem pneumatik je v němčině. Dnes žádný problém. Najdete podobná videa, ale co je pro Vás hlavní?
    Zadáte adresu německých stránek, kde jsou zveřejněny starší testy pneumatik i ty nejnovější testy pneumatik.
    Neumíte-li německy, vložte do políčka pro vyhledávání (na těchto stránkách) jeden z těchto výrazů: Sommerreifentest (test letních pneumatik), nebo Winterreifentest test zimních pneumatik.
    Ve výsledcích rozklikněte odkaz, který vás zajímá, třeba Winterreifentest 2012. Poté zkopírujte url rozkliknuté stránky. (Označte myší http://adresa odkazu)
    Vložte tuto zkopírovanou adresu do vyhledavače Google na záložce překladače (kde nastavíte přeložit z němčiny do češtiny). Odentrujete a máte lehce srozumitelný text testu pneumatik.
I když překlad neni dokonalý, neni nic těžkého nalézt to co Vás zajímá. Nejdůležitější jsou především tabulky. Ty jsou srozumitelné i bez překladu. Název pneumatiky (výrobce), typ pneumatiky, parametry - rozměry pneumatiky. Hodnocení testu pneumatiky a porovnání. Hvězdičky potom udávají celkové shrnutí vlasností v testu pneumatik.

TÝM ODBORNÍKŮ RADÍ (pneumatiky v praxi)

Jaké pneumatiky vybrat?

Přečtěte si články prestižních klubů v Německu o pneumatikách.

K překladu www stránek a článků můžete použít Google překladač. Na uvedené údaje se dá spolehnout s německou preciznostíá a kvalitou.

Winterreifentest

= test zimních pneumatik

Sommerreifentest

= test letních pneumatik

Článek od pracovníka pneuservisu.

Profesionál radí

Jak koupit správné pneumatiky I.díl (I.-VII.)

RADY OD PROFESIONÁLA - vše kolem pneumatik

NEZÁVISLÁ RADA PROFESIONÁLA JAK NAKUPOVAT PNEUMATIKY A CO SE VYPLATÍ
cena versus kvalita a p.

Většina výrobců varuje před kupováním pneumatik v internetových obchodech.
JAKÁ JE REALITA?


Současná nabídka na našem domácím trhu je v oblasti pneumatik velmi bohatá a pestrá. Pokusím se proto rozdělit doporučení na PNEUMATIKY LETNÍ, ZIMNÍ a MOTOCYKLOVÉ. Ale nejprve se podíváme na pneumatiky všeobecně. Před koupí si prosím uvědomte že pneumatiky jsou to jediné co vás drží v kontaktu se silnicí. A celková plocha u běžného osobního auta je veliká jako přehnutá A4ka. Tedy takováto odvalující nebo smýkající se ploška má kontakt s vozovkou a drží i několikatunové vozidlo ve směru jízdy. A již z tohoto vyplývá že podceňovat funkci pneumatiky je hazardování s životy a majetkem. Někdo v krizových situacích pozná až pozdě kde ušetřil pár korun a jak se to vyplatilo… Co je tedy dobré udělat pro technicky bezpečnou jízdu? Vyvarovat se nákupu levných sjetých pneumatik. To, že jde pro samotné prodejce i velmi levných pneumatik o výhodný obchod, je nesporné už proto, že např. použité pneumatiky nemají zaručený původ a v zahraničí se vybírají ze skládek. Když narazíte na pneumatiky s pěkným vzorkem, můžete si být jistí že je pneu nebezpečná třeba proto že má zaručeně závadu, kterou okem laika nepoznáte. (Přetrhaná kordová vlákna, stará směs, vady směsi a p.) Sám jsem se setkal občas s novou pneumatikou která nešla tzv. vyvážit. Byla narušena její geometrie nebo poměr sil natolik že by časem způsobila poškození nápravy. U starších vozů třeba i utržení poloosy. Když si představíte že k tomuto dochází nejčastěji při vysoké rychlosti spolu se zatáčením, dovedete si jistě představit možné následky. Gumy nebo ráfky některých výrobců mají problémy s ideálním rozložením hmotnosti. Jsou to mnohdy Korejské a Čínské provenience ale i Evropské s kterými se setkáte nejčastěji třeba v hypermarketech. Na vině nemusí být výrobce ale obchodní řetězce které k nám dováží staré skladové zásoby a bohužel mnohdy nesprávně skladované, nebo stohované ve velkém množství. Takové gumy jsou pak nevratně deformované a mají zhoršené vlastnosti. Ostatně i důkladné testy těchto pneumatik prokázaly že jsou spolu s protektory nejhoršími na našem trhu. Koupě velmi levných pneumatik tedy vůbec výhodná nebude a rizika pro toho, kdo je koupí možná lze bagatelizovat ale nemyslím si že by platilo tvrzení dvoje obutí za stejnou cenu místo jednoho značkového. Stáří i nových značkových pneumatik má přímý vliv na tvrdnutí směsi. Podobně je tomu u protektorů, kde je vždy dost problematické zjistit stav a stáří původního pláště, který byl protektorován. Oba druhy se možná vyplatí pouze těm, kteří jen velmi málo jezdí a navíc jezdí jen pomalu. Při vyšších rychlostech jsou použité pneumatiky a protektory velmi riskantní záležitostí, kterou nelze doporučit a jezdit třeba na starších zimních pneumatikách než 5 let (nutno počítat od data výroby) je v nepříznivých zimních podmínkách riskantní. Snižuje se záběr, soudržnost, prodlužuje se zásadně brzdná dráha a na mokru dříve dojde k akvaplaningu. Výrobci doporučují používat v zimním období zimní pneumatiky s minimální hloubkou drážky 4 mm což je opravdu limit opotřebení, ostatně ani tyto pneumatiky nemusíte vyhodit, ale můžete je "dojet" na jaře či na podzim, pakliže se vám vyplatí poměr uspořených prostředků za nové obutí a nepatrně zvýšené spotřeby vlivem většího valivého odporu v teplejším období.
<< Pokračování článku >>>

Autor článku o pneumatikách Autor článků o pneumatikách - nechce být identifikován zaměstnavatelem. Nevnucuje zaběhnuté klišé - PRODAT za každou cenu!

   je v současné době vedoucí značkového pneuservisu. V oboru se pohybuje již od socialismu. Tehdy začínal v Barumce. Vzhledem k neslučitelným názorům s filozofií zaměstnavatele, si nepřeje odhalovat svou identitu.
Čtenářům vzkazuje aby používali při nákupu pneumatik rozum. Zjistili si potřebné informace a cenu pneumatiky neupřednostňovali před hlediskem bezpečnosti. Neni prý nic horšího než díky špatné reakci pneumatiky se dostat třeba do vězení, nebo změnit svůj život nějakou ujmou na zdraví.

Nacházíte se v rubrice AUTO MOTO.

Jak? Rady odborníků z různých oblastí života.