| Hosting | sms brána | Práce | Brigády | Pneumatiky |

Jak? Často kladená otázka „Jak si s něčím poradit? Jak něco udělat? Jak se rozhodnout? Co vlastně koupit?
Za co zaplatit?“ Když dané věci nerozumím nebo se mi různí prodejci a odborníci snaží něco namluvit, doporučit svůj výrobek a pohanět konkurenční. Jak? Pokusíme se odpovědět.

Jak vybrat kvalitní pneumatiky?



Pneumatiky Pirelli

NEZÁVISLÁ RADA PROFESIONÁLA JAK NAKUPOVAT PNEUMATIKY A CO SE VYPLATÍ - cena versus kvalita a p.


Výrobce pneumatik Pirelli je pátým největším na světě. Výrobky společnosti Pirelli patří právem na špičku trhu. U nás bohužel nejsou příliš rozšířené, ale určitě jako majitel vozu jehož cena se pohybuje kolem jednoho milionu korun, bych nad nabídkou pneumatik Pirelli zauvažoval. Pneumatiky Pirelli jsou vynikající a za zmínku stojí především modely pneumatik, které i při průrazu zůstanou tvarově stálé a tak jejich bezpečnost určitě osloví nejednoho majitele rychlého vozu a určitě potěší všechny majitele off-roadu. Pirelli vyrábí tyto samonosné pneumatiky pod označením Run Flat. Samonosná pneumatika Run Flat se vyrábí letní, celoroční a zimní. Společnost také chystá sériovou výrobu první samonosné pneumatiky Run Flat pro SUV automobily, které jsou připraveny na testování a v blízké době i prodej. Do budoucna s náročnějšími požadavky na bezpečnost silničního provozu očekávám rozšíření podobných technologií i u běžných vozidel.
Jako bonbónek pak mohu vřele doporučit na silniční vozidla ráfek z lehké slitiny s ultra lehkou konstrukcí, která dává sestavě disk-pneumatika extrémně vysokou stabilitu. Pro toho kdo chce mít opravdu něco super na autě, mohu odkázat na technologii Pirelli vyvinutou samostatně v Itálii o které však psát nebudu neboť si toto technické řešení obyčejný člověk nemůže na své auto dovolit. Jedná se o technologii Cyber™ kola. Stručně řečeno v pneumatice je umístěno několik senzorů, které bezdrátově informují palubní jednotku o deformacích pneumatiky a tím přenášejí informace o terénu a stabilitě vozidla na různém terénu. Ostatně toto je ideální systém na naše dálnice, kde by vozidlo pružně reagovalo na kvalitu nejnákladněji postavených silnic na světě.
Nelze se nezmínit o technologii Pirelli SWS™ kterou používá už mnoho výrobců i SUV a je to předchůdce a současník Run Flat. Protože je tato technologie velice zajímavá hlavně ve spojení s motocykly, popíšu ji stručně níže.

Motocyklové pneumatiky

Motocyklové pneumatiky Pirelli jsou pojmem. V naší republice ji spíše znají závodní jezci. Jde o vynikající pneumatiky, které mají perfektní přilnavost k povrchu a klopení zatáček na těchto pneumatikách znamená mnohdy efektní gejzír jisker od stupaček. Pneumatiky Pirelli možná nejsou pro každého ale svezení se na nich je dobrým důvodem pro jejich koupi.
Možná už vlastníte motocykl nebo automobil, který má v sobě zabudovánu technologii Pirelli SWS™. Jedná se o vzájemnou komunikaci motocyklu, (Samozřejmě i auta.) s tlakem v pneumatice, který dovoluje pracovat s nepřesnostmi tlaku v pneumatice. Díky netypickému zásobníku vzduchu vestavěném v ráfku, může být část vzduchu ztraceného při defektu nahrazena automaticky. Jak to funguje? Jakmile senzor zaregistruje ztrátu tlaku, aktivuje se výpustní systém vzduchového zásobníku prostřednictvím spojení mezi zásobníkem a dutinou v pneumatice. A vzduch je doplněn. Navíc je ztráta vzduchu viditelně signalizována na displeji, který je umístěn na motocyklu – takže jste při jízdě upozorněni. Tuto technologii používá Pirelli od roku 2004. V současné době se systém SWS™ začíná používat i na ráfcích pro SUV vozidla. Mechanismus má stejnou funkci jako u motocyklu, samozřejmě s větším objemem zásobníku vzduchu v ráfku. A oproti motocyklu je senzor, který zaznamenává ztrátu tlaku, umístěn na ventilku pneumatiky. SWS™ je odlišný od systému pro motocykly a bude v budoucnu častěji využíván jako originální vybavení u mnoha vozidel. je velmi přizpůsobivý a pro firmu Pirelli důležitý také pro trh s náhradními díly, protože může být použít jak na běžných, tak i samonosných pneumatikách o kterých již byla řeč. Výhody systému spočívají v tom že pneumatika na motocyklu řirozeně splaskne a nestane se vám jako mě že při velkém průrazu v zatáčce budete hledat štěrbinu mezi stromy, kam s neovladatelným strojem né vždy máte možnost zamířit. Při průrazu jste ihned informováni a než se z disku kola vyčerpá všechen "bonusový" tlak, máte příležitost plynule zastavit bez ohrožení života svého a jiných účastníků provozu. U aut zase díky signalizaci nepoškodíte pneumatiku tím že by jste se projeli na prázdném plášti a tím poškodili jak strukturu pláště, tak i ráfek. Systém kompenzuje přirozenou ztrátu tlaku, neustále a nepřetržitě zajišťuje zachování bezpečného nahuštění pneumatiky. Jak u motocyklů, tak i SUV zachovává zásobník optimální tlak po dobu 9-12 měsíců. Kdo touží po bezpečí na svém motocyklu, asi si pořídí motocykl s tímto systémem a ABS. Snižení nehodovosti způsobenou defektem pneumatiky už jsme si vysvětlili a nyní ještě na závěr jednu důležitou poznámku pro motorkáře. Většinou je průraz tak malý že vzduch utíká pomalu a zásobník vám umožní dojet do vzdáleného servisu, neboť jste ihned informováni a nestane se vám že odpolední vyjížďka se změní na nekonečné tlačení motorky z lesa do nejblyžší vesnice, kde je šikovný zámečník, který vám pomůže u motocyklu, který má jen stojánek "policajt" vyjmout a opravit kolo, jako se to stalo mě, když nade mnou přitom lamentovala slyčná blondýna že nepřijede včas k rodičům.
Shrnuto - Pirelli nabízí něco na víc a je jen otázkou zda právě Pirelli preferovat ve výběru pneumatik na motorku. Chybou volba těchto pneumatik určitě nebude. Ostatně najdou se v nabídce i pneumatiky se vzorkem a vlastnostmi vhodnými pro motocyklové začátečníky.

Pneumatiky na užitková vozidla

(Autobusy, traktory, bagry, nákladní vozidla, vozidla TIR a p.)
Pneumatiky Pirelli jsou velmi často používány v kamionové dopravě a na mnohých autobusech. Společnost Pirelli rozděluje pneumatiky podle druhu použití do kategorií označených písmeny H,C,R,G,Q,F. Za zmínku stojí hlavně pneumatiky s vysokým kilometrovým výkonem, vhodné pro autobusy a kamiony. Samozřejmým extrémem jsou pak pneumatiky závodní, které jsou vidět velmi často na soutěžních kamionech. To zda se komu vyplatí nabídka těchto pneumatik je opět otázkou ceny a služeb. Po stránce kvality jde u této firmy o světovou špičku, tedy volbu bez obav.

Adresa společnosti:
V naší republice neni uveden žádný oficiální distributor.

Autor článku o pneumatikách Autor článků o pneumatikách - nechce být identifikován zaměstnavatelem. Nevnucuje zaběhnuté klišé - PRODAT za každou cenu!

   je v současné době vedoucí značkového pneuservisu. V oboru se pohybuje již od socialismu. Tehdy začínal v Barumce. Vzhledem k neslučitelným názorům s filozofií zaměstnavatele, si nepřeje odhalovat svou identitu.
Čtenářům vzkazuje aby používali při nákupu pneumatik rozum. Zjistili si potřebné informace a cenu pneumatiky neupřednostňovali před hlediskem bezpečnosti. Neni prý nic horšího než díky špatné reakci pneumatiky se dostat třeba do vězení, nebo změnit svůj život nějakou ujmou na zdraví.

Nacházíte se v rubrice AUTO MOTO.

Jak? Rady odborníků z různých oblastí života.